Hvilken type af forretning driver du?

Vores forretningsmodeller varierer afhængig af hvilken type af forretning du driver. Uanset om du er producent, distributør eller detailforhandler, kan du med stor fordel optimere din forretning til det cykliske salg, således du fastholder og udvikler både dine produkter, dine kunder, din forretning og dermed din indtjening. Med udgangspunkt i din forretning, tager vores analyse og rådgivning dig igennem en spændende og udviklende proces. Her får du mulighed for at anskue din forretning udefra og ind – og blive præsenteret for en række unikke løsninger. Nedenfor kan du se, hvilken forretningsmæssige overvejelser du i samarbejdet med Keystone Consulting Group vil blive mødt med. 

Den Cykliske Kunde

Når din virksomhed sælger produkter gennem finansiering og abonnement, får du en løbende og naturlig dialog med dine kunder. Forudsat at du på B2C har GDPR og permissions er på plads, giver det dig en unik mulighed for at sælge f.eks. nye  produkter gennem en marginal forøgelse af den månedlige betaling til dine eksisterende kunder. Det gælder både på B2C og på B2B markedet. Abonnementsløsninger kan også indeholde en opgraderingsfunktionalitet, så dine kunder automatisk og løbende tilkøber seneste produktlanceringer. Din retention rate vil stige – det samme vil adgangen til nye kunder – da din virksomhed nu opererer i det cykliske kundemarked.

Det Cykliske Produkt

Finansiering og abonnement giver din virksomhed en yderligere fordel – nemlig salg af det samme produkt mere end én gang. Den afgørende faktor er dit produkts levetid. Hvis det produkt du sælger, har en levetid på +36 måneder, kan du udvide din retention til også at omfatte dine produkter. Uanset om du sælger til B2C eller til B2B. Produkter med en længere levetid har en større værdi. Ofte vil salgsprocessen vare længere, da dine kunder skal forholde sig til bl.a. værditab. Ved at kombinerer leasing og abonnement til en brugsret for en given periode, kan du sikre at beslutningsprocessen for brugeren gøres simpel og enkelt, da omkostningen er kendt når aftalen indgås. Når produktet tages retur efter endt leasingperiode, kan din virksomhed sælge det igen til det sekundære marked gennem en ny leasingaftale – og endeligt kan det sælges igen til det tertiære marked. Dermed vil du kunne tjene penge på det samme produkt mere end én gang – og nu opererer din virksomhed også i det cykliske produktmarked.

Produkter uden residual værdi

Er produkter med en kort eller mellemlang levetid, f.eks. teknologi produkter. Her vil produktets værdi efter 36 måneder oftest være ubetydelig – og produktet kan ikke sælges igen. På disse produkter kan din virksomhed f.eks. anvende finansiering i kombination med abonnement.

Produkter med residual værdi

Er produkter med en mellem til lang levetid, f.eks. både, campingvogne, high-end musik produkter eller produktionsudstyr. Disse produkter vil efter en given brugsperiode have en residual værdi – og kan dermed sælges mere end én gang. Her kan din virksomhed anvende leasing/leje i kombination f.eks. service og forsikring. Cyklussen kan gentages indtil produktet ikke længere har værdi.

 

Finansielt Partnerskab

For at kunne operere i det cykliske marked, skal du have en finansiel platform, som din virksomhed kan anvende til finansiering, leje eller leasing. Nogle virksomheder kan med fordel selv finansiere, mens andre med fordel kan anvende en finansieringspartner.

Vi hjælper med at finde den rigtige løsning, uanset om du selv vil  – eller har brug for en finansiel partner. Vi samarbejde med en række finansieringsinstitutter og leasingselskaber, både lokalt, nationalt og globalt.

Digitalisering

Optimering af forretningsprocesser sker bl.a. gennem digitalisering. Når først en ordre, tilbud elle kundedata er oplyst/accepteret på f.eks. dit website, skal denne data kunne anvendes i alle dine forretningssystemer.

Vi hjælper med at få identificeret din virksomheds behov, og få implementeret relevante systemer.  Du skal måske have et nyt website, forøge dine kunders muligheder for selvbetjening, eller have et finansierings- eller kreditsystem. Derudover kan vi også hjælpe med at udvikle og implementere eCommerce og SoMe for din virksomhed.

Kunde Finansiering

Dine kunder og produkter samt din service definerer den finansieringsform som din virksomhed skal vælge at tilbyde. B2C markedet har én forventning – mens B2B markedet har en anden.

Vi hjælper med at finde de rigtige finansieringsmodeller, som understøtter din forretning, forøger din indtjening og øger dine muligheder for mer- og gensalg til dine kunder.

Kunde Abonnement

Abonnement er en måde at sikre dine kunders loyalitet på. Den understøtter etablering og vedligeholdelse af relationen til dine kunder. Et givent abonnement kan f.eks. anvendes til pre-launch af nye produkter, hvor du i et relativt beskyttet miljø kan få værdifuld feedback. Du kan også inkludere service og forsikring i dine abonnementer.

Vi hjælper dig med at udvikle den rigtige abonnementsform, og ser på mulighederne for at anvende denne taktisk og strategisk til at forøge din virksomheds rækkevidde. Vi finder den rigtige model for MGM, hvor eksisterende kunder belønnes for at henvise nye kunder. Alt i alt sørger vi for at sikre dit kundeejerskab og derigennem forøger dit marked og dermed din indtjening.